×
JenOHubnutí.cz

Hubnutí a alkohol. Jaký je ten nejlepší při dietě?

Hubnutí a alkohol

Ačkoliv je bezpečné tvrdit, že ještě nikdo neztloustnul po pár panácích vodky, pravdou je, že hubnutí a alkohol nejsou dobrá dvojka. Naše tělo se po vypití alkoholického nápoje totiž soustředí nedříve na spálení alkoholu, a zapomene na tuky. Navíc po pár skleničkách na dietu většinou úplně zapomeneme.

Které alkoholické nápoje jsou vhodné při dietě? Je pravda, že bílé víno hubnutí neuškodí, zatímco po pivu se tloustne? Máme odpovědi.

Tloustnutí po alkoholu – mýtus či realita?

Znáte tzv. francouzský paradox? Elegantní Francouzky jedí sýry, máslo i pečivo v jakoukoliv denní dobu a k tomu si dopřávají sklenku vína či dvě každý den. A netloustnou.

Pojďme ale tento zvyk správně interpretovat: jedná se o ženy, které si hlídají především svoje porce. Jedí dopolosyta. Nepočítají kalorie, ale vědí, kdy si jejich tělo nežádá více jídla a dobrý pozor si dávají na sladkosti. S alkoholem to mají Francouzky stejné: dají si jednu či dvě sklenky kvalitního vína či šampaňského a drží se daleko od míchaných nápojů. Jejich metabolismus tak dokáže spálit cukry z alkoholu a potom se hned vrhnout na tuky a cukry z jídla.

Nízkokalorický alkohol a hubnutí

Ukázali jsme si, že hubnutí a alkohol nemusejí fungovat jako dva póly magnetu, je ale třeba se mít na pozoru. Čím si můžete být jisty je, že míchané alkoholické nápoje téměř vždy obsahují množství cukru a někdy i tuků. Rekordmanem jsou smetanové koktejly, jako je piňa colada: brčkem tady proudí 300 kcal, což odpovídá skoro hlavnímu jídlu! Proto se na večírcích držte nejlépe jedno druhových alkoholů.

Bílé víno a dieta

Bílé víno je považováno za dietní, a proto si myslíme, že je v pořádku ho vypít kolik chceme, zatímco červené víno možná tak dobré není. Jde ale bílé víno a dieta opravdu dohromady?

Pravdou je, že průměrně obsahuje červené víno jen o 3 kilokalorie více na 100ml (85 kcal), než bílé (82 kcal), rozdíl je tedy nepatrný a obě vína můžete při dietě konzumovat, pokud nevypijete sedmičku o samotě každý den.

Chcete si dát sklenku vína k obědu? Klidně můžete! Dalším všeobecným přesvědčením je, že červené víno působí jako prevence proti kardiovaskulárním chorobám. Kardiolog prof. Milan Šamánek ale říká, že jako prevence proti srdečním chorobám pomáhá pití obou druhů vín, dokonce se podílel na studii, která přináší výsledky ve prospěch bílého.

Hubnutí a alkohol – proč to nefunguje?

Alkoholické nápoje obsahují množství cukrů a kalorií, ale nemají výživovou hodnotu (jedná se o tzv. prázdné kalorie). Tedy po nich můžeme radostně přibírat, ale nepřináší našemu tělu žádný užitek ve formě bílkovin, minerálů, vitaminů nebo využitelné energie.

Naše játra nám za pravidelné večírky také nepoděkují. Výjimkou jsou malé dávky bílého či červeného vína, které podle nespočetných studií pomáhají zabraňovat mozkové mrtvici, infarktu a dalším kardiovaskulárním chorobám.

Vodka a dieta

A co vodka a dieta, škodí pití tvrdého alkoholu štíhlé linii? Panák vodky obsahuje 90-110 kcal, zhruba stejně jako panák rumu (120). Je vodka zdravější než rum? Tedy, když pomineme, že ani jeden z uvedených nápojů by neměl tvořit součást zdravého jídelníčku, vodka nebo také tequila, gin a bílý rum jsou pro naše tělo menším zlem než nápoje přibarvené karamelem, jako je tomu v případě našeho tuzemského rumu.

Pokud doplníte vodku džusem a rum coca colou, kalorická hodnota je skoro jednou taková a cukry mají volné pole působení pro proměnu v tuky. Proto když už si dáte panáka, protože někdo něco slaví, volte světlý nápoj a bez míchání s nealkem, s výjimkou čisté vody.

Nejlepší alkohol při dietě

Správně hádáte, že nejlepší alkohol při dietě je takový, který má nízký obsah cukru. A to bude tvrdý oříšek. Průzračné alkoholické nápoje, jako je vodka a gin, doplněné minerální vodou a citronem jsou dobrou volbou.

O víně už byla řeč, a také šampaňské je jedním z alkoholických nápojů s nejnižším obsahem cukru a kalorií. Světlé pivo má dokonce na 100ml méně kalorií než víno (38kcal), nicméně je třeba si dát pozor na jeho kvalitu: do spousty piv se dnes přidává glukózovo-fruktózový sirup, extrakty z kukuřice, atd., které rozhodně pro štíhlou linii vhodné nejsou. A samozřejmě u piva hlídejte i vypité množství.

Hubnutí a alkohol – party, rauty a oslavy

O vždy štíhlých Francouzkách už něco víme. Jejich druhým tajemstvím je: nikdy nejíst jen proto, že jedí ostatní, nebo protože je jídlo na stole. Alkohol boří naše zábrany a rozvazuje náš jazyk nejen ke komunikaci, ale také k obžerství. Ženy z kraje vína to dobře vědí, a proto si před každým večírkem dopřejí zdravou a sytou večeři. Na oslavě potom uzobávají sýr nebo zeleninové špízy, a popíjejí velmi pomalu sklenku šampaňského.

Čtěte také: 7 potravin, které nejezte, pokud chcete ploché břicho

Nikdy nechoďte na firemní party hladové, protože po pár skleničkách vína se neudržíte a sníte kde co. Nenechte se nalákat skvěle vypadajícími dortíky a chlebíčky. Pokud je ta možnost, jezte na večerních oslavách jen bílkoviny, malé množství tuků a zeleninu. Na rodinném obědě v poledne si bez výčitek dejte babiččinu buchtu, ale uberte na přípitku a druhý den jezte jen zdravé potraviny.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..