Jak zhubnout po padesátce

Jak zhubnout po padesátce. Tipy pro formování postavy

Mezi lidmi panuje ustálené rčení, že padesátka je jen číslo. Člověk je tak mladý, na kolik se cítí. Ale co když se vám tělo snaží tvrdit opak? Je vědecky dokázáno, že od třicátého roku života ženy ztrácejí každý rok 1 % svalové hmoty. A úbytek svalové hmoty znamená i zpomalení metabolismu a poklesu hormonální hladiny. Díky tomu mají ženy po padesátce sklon k rychlejšímu tloustnutí, ochabování svalů a objevují se i další zdravotní problémy. Jak tento proces zpomalit a zhubnout po padesátce?

Hubnutí po padesátce

Metabolismus po padesátce se zásadním způsobem zpomaluje. Už od dvacítky se každých deset let sníží metabolický výdej o zhruba 150 kalorií. To je způsobeno úbytkem svalů a příbytkem tuku. Tento proces vrcholí v 50 letech, a proto je tak těžké zhubnout po padesátce. Obvykle se uvádí, že průměrná aktivní dvacetiletá žena spálí zhruba 2000 kalorií, kolem padesátky už to bude jen něco málo přes 1500 kalorií. Proto je nejdůležitější upravit jídelníček po padesátce a hlídat si příjem kalorií. Denní příjem energie by se měl odvíjet nejen od věku a pohlaví, ale také od toho, jak jste fyzicky aktivní. Čím méně aktivní jste, tím méně kalorií potřebujete. Nadváha po padesátce je způsobena právě špatně vyváženým jídelníčkem.

Vyvážená strava je základ

V žádném věku nemá smysl hladovět. Po padesátce je vhodné vsadit na pravidelné stravování a menší porce. Doporučuje se konzumovat více zeleniny než ovoce. Zvláště v sušeném ovoci je spousta sacharidů, i když těch zdravých. Nicméně i zeleninu je potřeba volit obezřetně. Například květák, brokolice nebo kapusta obsahují látky, které mají vliv na hormonální produkci štítné žlázy. Velmi důležité je mít dostatek bílkovin, tuku a vlákniny. Pro hubnutí po 55 se doporučují hlavně vejce, ryby, libové maso a tvaroh. Rozhodně omezte alkohol, který má na svědomí tuk v břiše. Hubnutí břicha po padesátce je při větší konzumaci alkoholu téměř nemožné.

Cvičte s mírou

Asi málokterá žena bude po padesátce podávat dramatické fyzické výkony. To je zcela přirozené. Nicméně dostatek fyzické aktivity je pro udržení figury a formování postavy nezbytný. Důležité je si vybrat takový sport nebo pohyb, který vás bude bavit. Ideální je cvičení doma po padesátce. Člověk si může sám zvolit své vlastní tempo a nemusí se zatěžovat tím, co si o něm myslí ostatní. Na internetu je mnoho instruktážních videí na cvičení, která často zaberou jen pár minut. Zhubnout po padesátce je možné především díky aerobním aktivitám. Ideální je například vodní aerobik, který je zároveň šetrný ke kloubům. Důležité je mít na paměti, že není potřeba podávat výkony jako zamlada. Vzhledem k hormonálním změnám a zpomalenému metabolismu není možné hubnout tak snadno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..