Jak zhubnout v těhotenství

Jak zhubnout v těhotenství? Máme bezpečné a účinné tipy

Zhubnout v těhotenství se doporučuje pouze ženám, které jsou obézní nebo mají velkou nadváhu. Hranici obvykle určuje index BMI 30 a vyšší. Ženy, které v průběhu těhotenství přibírají zdravě, by hubnout neměly. Je samozřejmě více než žádoucí udržovat si váhu v určitých limitech, mírně cvičit, zdravě se stravovat a zabývat se tím, jak nepřibrat v těhotenství přesmíru. V případě, že je v průběhu těhotenství žádoucí shodit pár kilo, je nutné se poradit s lékařem, jak to udělat bezpečně, aniž by to mělo nežádoucí vliv na dítě.

Zdravé hubnutí v těhotenství

Pokud to lékař přímo nedoporučil, na dietu během těhotenství zapomeňte. Zvláště drastické metody, jak zhubnout v těhotenství, jako je redukční dieta v těhotenství, mohou být pro nenarozené dítě velmi nebezpečné. A to i v prvních týdnech těhotenství. Začít s dietou ve chvíli, kdy žena zjistí, že je těhotná, není dobrý nápad. V podstatě se všem nastávajícím maminkám doporučuje, aby během těhotenství přibíraly na váze. Kolik kilo můžou nabrat, pak záleží na jejich aktuální váze.

Obézní ženy – 5 až 9 kg

Ženy s nadváhou – 7 až 11 kg

Ženy s normální hmotností – 11 až 16 kg

Ženy s podváhou – 13 až 18 kg

Dieta by během těhotenství mohla dítě připravit o potřebné kalorie, vitamíny a minerály. V případě, že je žena nucena hledat způsoby, jak zhubnout na začátku těhotenství, je potřeba dodržovat určitá pravidla.

Důležitým pomocníkem jsou prenatální vitamíny. Organismus má v těhotenství zvláštní potřeby. Prenatální vitamíny tyto potřeby uspokojí, aniž by bylo nutné konzumovat více kalorií ve stravě. Na druhou stranu by se neměly prenatální vitamíny užívat jako náhražka skutečného jídla. To platí i pro případy, kdy lékař usoudí, že úbytek na váze by byl vhodný. Kyselina listová je jedním z nejdůležitějších prenatálních vitamínů, které lze užívat. Výrazně minimalizuje riziko poškození nervového systému dítěte. Doplňky železa, vápníku a omega-3 mastných kyselin také pomáhají udržovat tělesné funkce matky a pomáhají dítěti při vývoji. Nedoporučují se preparáty, které obsahují velký podíl vitamínů A, D, E nebo K.

Spotřeba kalorií v těhotenství

Každá těhotná žena by měla porozumět svým kalorickým potřebám. Ženy, které měly před otěhotněním normální tělesnou hmotnost, potřebují v průběhu druhého a třetího trimestru průměrně o 300 kalorií denně více než obvykle. To znamená, že by měly mít denní spotřebu energie mezi 1900 a 2500 kaloriemi. Větší příjem, než je doporučená dávka, může vést k nezdravému zvýšení hmotnosti. Pokud měla žena před těhotenstvím podváhu, nadváhu nebo byla obézní, měla by se o své spotřebě kalorií poradit se svým lékařem. Každá žena má své individuální potřeby. Dokonce i v případě žen, kterým se doporučuje zhubnout v těhotenství, je stále nutné udržet nebo zvýšit příjem energie.

Zhubla jsem v těhotenství, co teď?

Zatímco v průběhu těhotenství není úbytek hmotnosti žádoucí, je poměrně normální, že mnoho žen během prvního trimestru zhubne. To je dáno tím, že v tomto období má mnoho žen záchvaty nevolností a zvracení. Během prvního trimestru, kdy jsou ranní nevolnosti nejsilnější, může dojít k úbytku tělesné hmotnosti. Menší ztráta na váze nemusí být důvodem k obavám, zvláště pokud se jedná o ženu s nadváhou. Z toho vyplývá, že za určitých okolností se dá zhubnout v těhotenství. Nicméně cílené hubnutí na začátku těhotenství se rozhodně nedoporučuje. Praktickým trikem je častější konzumace v menších porcích. Tento způsob stravování je navíc vhodný pro ženy, které trpí nevolnostmi, protože menší porce jsou pro žaludek snesitelnější. Zároveň jej ocení ženy ve vysokém stupni těhotenství, kdy plod začíná tlačit na orgány a tedy i žaludek.

Cviky – jak zhubnout v těhotenství

Cvičení v těhotenství má svá specifika a funguje spíše pro zpevnění některých partií těla, než aby vedlo přímo k hubnutí. Cvičením si zlepšíte kondici, posílíte namáhané nohy a zabráníte zbytečnému přírůstku na váze. Mnoho žen se ptá, jak zhubnout stehna v těhotenství nebo jak zpevnit hýždě, protože to jsou partie, do kterých se nejsnadněji ukládá tuk. Ideální jsou například lehké cviky vleže na boku nebo vkleče na kolenou, kdy se různým způsobem pohybuje nohama. Cvičení se dá zkombinovat i s pohyby paží a vždy by mělo probíhat v určitých sériích a intervalech.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..