Jak cvičit na rotopedu

Jak cvičit na rotopedu? Tipy pro správné hubnutí

Jezdíte rádi na kole, ale s příchodem sychravých a chladných dnů vás už bahnité cesty nelákají? Zkuste rotoped, na kterém můžete jezdit za každého počasí z pohodlí domova nebo fitness centra.

Co posiluje jízda na rotopedu?

Rotoped je ideální stroj pro kondiční trénink i rehabilitační cvičení. Můžete na něm jezdit, i když máte potíže s klouby, jste obézní, v pokročilém věku nebo se dostáváte z úrazu či těžší nemoci. Při cvičení posilujete zejména hýždě, stehna a lýtka. Pokud sedíte ve správné poloze, dostávají zabrat i ruce a zbytek těla.

Výhody rotopedu

  • pohodlné široké sedlo
  • lehká zátěž
  • nenáročnost na techniku
  • pozitivní vliv na krevní oběh a tlak
  • zlepšení kapacity plic
  • šetrnost ke kloubům
  • spalování tuků

Čtěte také: Jak cvičit, abych zhubla

Jak na rotopedu správně sedět?

Aby se vám na rotopedu dobře jezdilo a efekt cvičení byl dostatečně účinný, je potřeba mít vzpřímený postoj a uvolněné natažené ruce. Tomu odpovídá také výška sedla rotopedu. Ještě než se tedy pustíte do prvního tréninku, nastavte si sedlo tak, aby odpovídalo vaší výšce. Kolena by měla být v přirozené poloze a paty by se neměly vytáčet směrem dovnitř ani ven.

Rozcvičení a závěrečný strečink

Před tréninkem se nejprve zahřejte a proveďte strečink. K rozhýbání celého těla stačí pár základních cviků, které protáhnou nohy, ruce i trup. Poté nasedněte na rotoped a začněte nízkým tempem a malou zátěží. Tu přidávejte až poté, co se zahřejete. Druhý strečink proveďte i v závěru cvičení, aby vaše svaly mohly snadněji regenerovat.

Rotoped – hubnutí

Pokud chcete hubnout jízdou na rotopedu, zaměřte se na ranní cvičení. Po ránu má tělo nejvíce energie, hladina krevního cukru je na nejnižší úrovni a spalování tuků jde nejsnáze. A co rotoped večer a hubnutí? Při večerním tréninku budete trénovat hlavně fyzickou zdatnost a posilovat svaly, což je pro hubnutí také důležité. Při shazování kil a formování postavy sedejte na rotoped 3x – 5x týdně. Alespoň na 2 dny si dejte pauzu, aby svaly mohly regenerovat. Pokud s tímto cvičením teprve začínáte, dávejte si reálné cíle a svou fyzičku budujte postupně. Nesnažte se hned napoprvé ujet 10 km na rotopedu. Vyhnete se tak zklamání, svalové horečce a negativním pocitům, které byste po neúspěšné jízdě mohli mít.

Čtěte také: Jak zhubnout a neztratit svaly? Poradíme osvědčené tipy!

Jízda na rotopedu a kalorie

  • lehká jízda na rotopedu – 200 kcal/hod.
  • jízda na rotopedu na těžší převod – 350 kcal/hod.

Jak dlouho být na rotopedu?

Pořídili jste si nový stroj, ale nevíte, jak dlouho jezdit na rotopedu, abyste pocítili účinky tréninku? Vydržte přitom šlapat 30 – 60 minut. Prvních cca 20 minut tělo spaluje glykogen a až poté začne sahat do tukových zásob. Proto se držte hranice 30 minut, pokud chcete díky tréninkům na rotopedu skutečně hubnout.

One comment

  1. Dobrý den,jak velká zátěž je vhodná na hubnutí?zvažuji koupi skládacího rotopedu,který by se mi hodil do bytu,ale nevím zda mi zátěžové kolo 2 kg bude při hubnutí stačit..?děkuji Gattnarová.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..