×
JenOHubnutí.cz

5 spolehlivých tipů jak zhubnout boky

Jak zhubnout boky

Udržovat si štíhlé boky může být občas náročné. Podle odborníků jsou nadbytečná kila v oblasti boků a břicha nebezpečné. Břišní tuk, označovaný také jako viscerální tuk, je spojen s vážnými zdravotními komplikacemi, jako je kardiovaskulární onemocnění, cukrovka 2. typu nebo rakovina prsu u žen. Pokud máte pocit, že se vám zvětšily boky více, než by bylo zdrávo, je nejvyšší čas zakročit. Nikdy není možné zhubnout výhradně jednu část těla, i když je možné se na ni při cvičení zaměřit. Návod, jak zhubnout boky a břicho, spočívá v celkové změně životního stylu spolu s úpravou jídelníčku a začleněním fyzické aktivity.

Zdravá výživa

Pokud se ptáte, jak zhubnout boky a stehna, úplný základ je revize vašeho jídelníčku. Tuk v oblasti boků, stehen a břicha totiž signalizuje, že velmi pravděpodobně konzumujete více kalorií, než potřebujete. Tělo totiž ukládá přebytečné a nevyužité kalorie právě do tuku v těchto partiích. Nejjednodušší cesta, jak snížit příjem kalorií, vede přes omezení konzumace jídla z rychlého občerstvení, sladkostí, slazených nápojů a rafinovaných cukrů, které jsou v bílém chlebu, těstovinách a rýži. Pokud se bez těchto potravin neobejdete, vsaďte na jejich celozrnné varianty.

Složení jídelníčku

Jezte především libová masa, přírodní sacharidy a nízkotučné mléčné výrobky. Čerstvé ovoce a zelenina by měly tvořit podstatnou část vaší stravy. Vhodným doplňkem ovoce a zeleniny jsou bílá a libová masa, jako je kuřecí, telecí a krůtí maso nebo ryby. Vše, co je možné, nahraďte celozrnnou alternativou. Do jídelníčku zařaďte také ořechy a semínka, které jsou přirozeným zdrojem bílkovin a zdravých tuků. Pokud berete odstranění boků skutečně vážně, vybírejte si zeleninu, která neobsahuje škrob. Je to například hlávkový salát, paprika, brokolice, okurky a rajčata. Vyjmenované druhy mají málo kalorií a obsahují vysoký podíl vody a vlákniny, což vyvolává dojem plnějšího žaludku s menším příjmem kalorií.

Pravidelné cvičení

Bez pravidelného a cíleného pohybu to nepůjde. Minimálně čtyři dny v týdnu byste se měli věnovat alespoň půl hodiny vytrvalostnímu cvičení a nejméně dvakrát týdně absolvovat nějakou formu posilování se zaměřením na dané partie. Není to sice návod, jak zhubnout břicho a boky za týden, ale viditelné výsledky se velmi rychle dostaví. Kardio cvičení, jako je běh nebo plavání, vám pomůžou spalovat kalorie. Posilování podpoří přeměnu tuku na svalovou hmotu. Svaly navíc ke svému správnému fungování potřebují více kalorií. To znamená, že čím víc svalů máte, tím více kalorií spálíte i v klidovém režimu. Proto také problém, jak zhubnout boky, muži příliš neřeší. Mají více svalů než ženy a díky tomu také rychlejší metabolismus.

Jak zhubnout boky a stehna – tipy na cviky

Pitný režim

Pijte každý den spoustu vody nebo neslazených minerálek a čajů. Speciálně před jídlem, nebo když máte neodolatelnou touhu na něco sladkého či slaného. Průzkumy ukazují, větší konzumace vody před jídlem přímo úměrně souvisí s tím, že tělo při jídle přijme méně kalorií. Kromě toho se lidé často domnívají, že mají hlad, i když mají ve skutečnosti jen žízeň.

Spánek

Dopřejte si každý den sedm až devět hodin spánku a zapracujte na snížení úrovně stresu. Když jste ve stresu, do těla se vyplavuje látka zvaná kortizol. Podle některých lékařů souvisí vysoká hladina kortizolu s přibíráním váhy právě v oblasti boků a břicha. Pokud máte v ložnici televizi, dejte ji do jiného pokoje. Vyhnete se tak pokušení na ni koukat do pozdních nočních hodin. Také se ujistěte, že máte pohodlnou postel. Chcete-li se zbavit stresu, zacvičte si jógu, dejte si zklidňující koupel, pusťte si relaxační hudbu nebo si začněte psát deník.

Jak zhubnout boky a břicho – tipy

Cvičit každý den do úmoru cviky na zeštíhlení daných partií není ta správná cesta, jak zhubnout boky. Je to jen součást celku. Je potřeba se zbavit tělesného tuku celkově. Pak teprve nastane fáze, kdy se začnou rýsovat svaly a pěkné tvary.

Vyvarujte si drastickému snížení množství přijatých kalorií. Tělo velmi snadno najede na režim hladovění. V takové fázi se zpomalí metabolismus, což způsobí, že si tělo začne při každé příležitosti dělat zásoby tuku.

Využijte každou volnou chvíli k drobným mikrocvičením. Při sezení v práci nebo v autě můžete velmi snadno posilovat například svaly pánevního dna. K hubnutí problémových partií také pomůže kroužení v bocích, úklony stranou (ideálně se zátěží) nebo dřepy.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..