Jak zhubnout na podzim

Jak zhubnout na podzim díky pár drobným změnám

Poctivě jste přes léto dodržovali zdravý, vyvážený jídelníček, pravidelně cvičili a teď se bojíte, že s nadcházejícím podzimem si tělo začne dělat zásoby na zimu? Zhubnout na podzim není žádná věda, stačí udělat pár drobných změn a přebytečných zimních kil se bát nemusíte.

Serotonin a zásoby na zimu

Dny se krátí, a i když babí léto ještě občas připomene letní měsíce, organismus se přirozeně pomalu začíná připravovat na zimu. Kratší dny a nedostatek slunečního záření snižují produkci serotoninu, což je hormonální látka, která podporuje pocity uvolnění a štěstí. Přirozenou reakcí na to je, že začneme jíst více sacharidů, jako jsou těstoviny, brambory a rýže, které pomáhají zvyšovat hladinu serotoninu. Díky tomu, že naše tělo přirozeně touží po jídle vyvolávajícím produkci tohoto hormonu, je snadné začít nabírat přebytečná kila. Podzim ale automaticky nemusí znamenat v pase několik centimetrů navíc. S několika jednoduchými změnami ve stravovacích návycích a cvičícímu režimu si můžete udržet štíhlou figuru.

Přidejte silový trénink

Možná si myslíte, že běh nebo jízda na kole třikrát týdně stačí během podzimu k udržení váhy.  Přesto je ale možné spálit minimálně o třetinu více kalorií tím, že zahrnete do tréninku také silová cvičení. Cviky, při nichž musejí svaly překonávat váhu vlastního těla, závaží nebo cvičící gumy, jsou dalším účinným způsobem, jak pálit kalorie. Navíc tento typ cvičení zvyšuje rychlost klidového metabolismu. To znamená, že dokonce i když sedíte, spalujete kalorie. Fitness trenéři uvádějí, že pokud budete provádět silová cvičení nejméně třikrát týdně po dobu 20 minut, nejpozději po 12 týdnech byste měli zaznamenat úbytek hmotnosti.

Vlastní oběd v krabičce místo podnikové kantýny

Pokud se stravujete ve firemní jídelně, hrozí velké riziko, že budete nadměrně konzumovat polotovary a pokrmy plné dochucovadel. Problémem s jídlem v kantýně spočívá v tom, že nevíte, jak a z čeho se tam vaří. V případě, že chcete zhubnout na podzim, přineste si vlastní oběd v krabičce. Je to zdravější alternativa, která bude téměř stoprocentně obsahovat více vitamínů a minerálů a bude mít méně kalorií. Pokud jste zvyklí například na vlastnoručně vyrobené domácí sendviče, zvyšte obsah vitamínů a minerálů tím, že přidáte více salátu nebo zeleniny než obvykle. Dobrou alternativou je domácí zeleninová polévka, která zajistí dostatečně velký přísun vlákniny. Ta zároveň prodlužuje pocit plného žaludku. Další tip je připravit si vlastní pizzu. Pokud budete šetřit se sýrem, vyhnete se uzeninám a přidáte více zeleniny, domácí pizza je ideální oběd.

Konzumujte správné sacharidy

V zimě máme obvykle tendenci jíst méně ovoce než v létě. Nicméně aby bylo naše tělo schopné bojovat s častými zimními virózami, potřebuje si udržet dostatečnou hladinu vitamínů a minerálů. Je velmi důležité sníst minimálně pět porcí ovoce a zeleniny denně. Zvýšená konzumace ovoce a zeleniny je výborný způsob, jak zhubnout na podzim. Tyto potraviny mají nízký obsah tuku a zároveň vyvolávají pocit plnosti. Mnoho lidí nemá na syrové ovoce v chladnějších měsících chuť. To ale nevadí, protože ovoce a zelenina se bez problémů dají konzumovat tepelně upravené. Z ovoce se dá vyrobit celá řada lahodných ovocných dezertů. Například pečená nebo dušená jablka, hrušky nebo švestky pomůžou zhubnout na podzim a nastartovat imunitní systém v zimě. Tepelně zpracované ovoce se výborně doplňuje s nízkotučným jogurtem nebo tvarohem a dosladit lze medem nebo přírodními sirupy.

Jak zhubnout na podzim a ne jen přes Vánoce

Všichni dietologové a odborníci na hubnutí se shodují, že rychlé hubnutí je nezdravé. Kromě toho hrozí velké riziko, že se kila zase rychle vrátí zpět. Pokud se chcete vejít do oblíbených šatů na vánoční večírky, snažte se pozvolna zhubnout na podzim a do Vánoc si váhu udržovat. Zdravé stravování, cvičení a hubnutí by mělo být součástí dlouhodobého životního stylu. V případě, že máte potřebu na podzim a v zimě konzumovat více jídla nebo nedokážete odolat vánočním svodům v podobě cukroví a dalších pochutin, pište si, co jste denně snědli navíc. Monitoring extra kalorií vám ukáže, o kolik víc jich musíte spálit, což je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak zhubnout na podzim i kdykoli jindy.

Ohodnoťte tento článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.