Sladké při hubnutí

Sladké při hubnutí. Co dělat, když vás honí mlsná?

Chuť na sladké je velmi častá, zejména u žen. Podle statistik až 97 % žen a 68 % mužů uvádí, že má pravidelně chuť na sladkosti a cukr. Lidé, které honí mlsná, mají velmi silné nutkání sníst něco sladkého a jen velmi těžko se při stravování ovládají. Chuť na sladké může vést k nadměrné konzumaci kalorií a následnému přibírání na váze. Naštěstí existuje několik rad, jak nemít chuť na sladké při hubnutí, a možnosti, čím nahradit sladkosti.

Mlsání při hubnutí

Jíst sladké při hubnutí je možné, ale je potřeba přemýšlet nad tím, co a v jakém množství konzumujete. Většina lidí, když je honí mlsná, sáhne po nezdravých cukrovinkách s vysokým obsahem cukru a tuku. Typicky po čokoládě nebo sušenkách. Asi nejlepším způsobem, jak překonat chuť na sladké, je ovoce. To obsahuje přírodní cukry, které uspokojí vaše chutě a doplní cukr v těle. Ovoce je přirozeně sladké a kromě toho obsahuje mnoho užitečných rostlinných látek a vlákniny. Mezi ovoce s vyšším obsahem cukru patří například mango, hroznové víno nebo banány. V kombinace s jogurtem nebo tvarohem máte k dispozici zdravou svačinu.

Pokud přemýšlíte, čím zahnat chuť na sladké, vsaďte na lesní ovoce. Bobule jsou výbornou a výživnou volbou, jak obelstít mlsnou. Přestože chutnají velmi sladce, obsahují velké množství vlákniny a ve skutečnosti mají poměrně málo cukru. Ideálně se hodí k zobání například u televize. Kromě toho jsou lesní plody bohaté na rostlinné sloučeniny a mají silné antioxidační a protizánětlivé vlastnosti. Díky tomu mohou pomoci snížit rizikové faktory chronických onemocnění, jako jsou srdeční choroby nebo cukrovka.

Nízkokalorické sladkosti

Čokoláda patří mezi jednu z nejčastěji uváděných potravin, po které lidé sáhnou, když mají chuť na sladkosti. Platí to zejména pro ženy. Pokud máte neodolatelnou chuť na čokoládu a snažíte se nejíst sladké při hubnutí, můžete sáhnout po její zdravější variantě. Tmavá čokoláda obsahuje více než 70% kakaa a zdravé rostlinné sloučeniny známé jako polyfenoly. Některé studie ukázaly, že antioxidační a protizánětlivé účinky těchto polyfenolů mohou posilovat srdce. Nicméně stejně jako mléčná čokoláda i tmavá čokoláda obsahuje cukr a tuk, takže by se měla konzumovat jen v omezeném množství. Čokoláda s vysokým obsahem kakaa je vhodná na rychlé doplnění energie, například když máte chuť na sladké po cvičení.

Také většinu sladkých tyčinek, které mají vysoký podíl cukru a tuku, lze nahradit zdravějšími alternativami. Vybírejte si cereální a müsli tyčinky slazené sušeným ovocem s ořechy, například mandlemi. Dávejte si při tom pozor na tyčinky, které obsahují takzvaný „zdravý“ cukr, jako je med, agávový sirup nebo kokosový cukr. Nejlepší tyčinky jsou ty celozrnné, protože obsahují více užitečných živin a vlákniny. Můžete si je také připravit sami doma dle své chuti a levněji, na internetu jsou na dietní sladkosti recepty.

Pomerančovo-kakaové sušenky

Přísady:

  • ¼ šálku sušených datlí
  • ¼ šálku neloupaných mandlí nebo mandlové moučky
  • 1,5 polévkové lžíce rozinek
  • 1 polévková lžíce kakaa
  • Mletá kůra z poloviny pomeranče
  • 1-2 lžičky vroucí vody (volitelné)

Postup:

Vsypte všechny přísady do kuchyňského robotu a mixujte, dokud se všechny ingredience nespojí. Hmotu rozdělte na stejně velké díly a vytvarujte do libovolného tvaru. Sušenky zabalte do fólie nebo kuchyňského papíru a uchovávejte ve vzduchotěsné nádobě. V případě, že směs drží špatně pohromadě, přidejte 1-2 lžičky vroucí vody. Madle je možné podle chuti vyměnit za kešu.

 

Ohodnoťte tento článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.